OBCHODNÉ PODMIENKY SPOLOČNOSTI BHR MEDICAL S.R.O. PRE POSKYTOVANIE SLUŽIEB A KÚPU TOVARU


1. ÚVODNÉ USTANOVENIA


1.1. Spoločnosť BHR medical s.r.o., so sídlom Štefánikova 9, 949 01 Nitra, IČO: 50 364 367, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Nitra, odd.: Sro, vložka číslo: 41001/N, vydáva tieto obchodné podmienky Spoločnosti („OP“), ktoré upravujú zmluvné vzťahy, do ktorých Spoločnosť vstupuje v súvislosti s poskytovaním Služieb podnikateľom a fyzickým osobám nepodnikajúcim, ako sú tieto pojmy definované nižšie.


1.2. Osobitné dojednania v Zmluve o poskytovaní Služieb či v Kúpnej zmluve (ako sú definované nižšie) majú prednosť pred týmito OP.


1.3. Zmluvný vzťah medzi Spoločnosťou a Užívateľom sa riadi týmito OP, ktorých znenie je dostupné na https://www.onlinetestovanie.sk/ a ustanoveniami príslušných právnych predpisov.


1.4. Aktuálne kontaktné a fakturačné údaje Spoločnosti (ako je definovaná nižšie) sú dostupné na internetových adresách príslušnej Služby.

 

2. DEFINÍCIA POUŽITÝCH POJMOV


2.1. Pojmy použité v texte OP majú nasledujúci význam:

(a) Kúpna zmluva: zmluva o kúpe Tovaru z ponuky Spoločnosti cez Webovú platformu, ktorej obsah vždy tvoria tieto OP.

(b) Zdravotnícky pracovník: zdravotnícky pracovník vykonávajúci vzdialenú asistenciu počas online testovania na prítomnosť vírusu SARS-CoV-2.

(c) Kupujúci: fyzická alebo právnická osoba, ktorá so Spoločnosťou uzavrie Kúpnu zmluvu cez Webovú platformu.

(d) OP: tieto obchodné podmienky Spoločnosti pre poskytovanie Služieb a kúpu Tovaru.

(e) Tovar: tovar predávaný Spoločnosťou v rámci Webovej platformy, ktorý môže mať taktiež povahu zdravotníckych pomôcok podľa príslušných právnych predpisov.

(f) Služby: služby online testovania na prítomnosť vírusu SARS-CoV-2 zahŕňajúce najmä moderovanú videokonferenciu so Zdravotníckym pracovníkom, vydávanie certifikátu o vykonanom teste a súvisiacu administratívu a evidenciu, ktoré sú poskytované Spoločnosťou cez Webovú platformu. Bližšie podmienky poskytovania Služieb sú uvedené v týchto OP a detailný obsah Služieb rovnako ako podrobný opis ich fungovania je k dispozícii na vyššie uvedených internetových adresách.

(g) Zmluva o poskytovaní Služieb: zmluva o poskytovaní Služieb uzavretá medzi Spoločnosťou a Užívateľom cez Webovú platformu, ktorej obsah vždy tvoria tieto OP.

(h) Spoločnosť: spoločnosť BHR medical s.r.o., so sídlom Štefánikova 9, 949 01 Nitra, IČO: 50 364 367, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Nitra, odd.: Sro, vložka číslo: 41001/N.

(i) Strany: zmluvné strany Zmluvy o poskytovaní Služieb alebo Kúpnej zmluvy, tj. Spoločnosť a Užívateľ alebo Spoločnosť a Kupujúci.

(j) Užívateľ: fyzická alebo právnická osoba, ktorá uzavrie so Spoločnosťou Zmluvu o poskytovaní Služieb.

(k) Webová platforma: internetové stránky prevádzkované Spoločnosťou na adresách https://www.onlinetestovanie.sk/, prostredníctvom ktorých Spoločnosť ponúka Službu a Tovar.

(l) Zásady spracúvania osobných údajov: dokument Zásady spracúvania osobných údajov pri používaní Webovej platformy, ktorých aktuálna verzia je dostupná na https://www.onlinetestovanie.sk/.

 

3. POSKYTOVANIE SLUŽIEB CEZ WEBOVÚ PLATFORMU


3.1. Spoločnosť v rámci Služieb ponúka Webovú platformu, ktorá slúži ako rozhranie, pomocou ktorého poskytuje Službu v nasledujúcich variantoch:

(a) Možnosť Užívateľovi, ktorý je zamestnávateľom, nechať za asistencie Zdravotníckeho pracovníka vzdialene testovať a vykonávať evidenciu testovania svojich zamestnancov, pridelených pracovníkov, osôb, ktoré pre neho inak vykonávajú prácu, alebo ďalších osôb, ktoré majú byť testované podľa príslušných právnych predpisov alebo opatrení orgánov verejnej moci („Zamestnanec“) na prítomnosť vírusu SARS-CoV-2;

(b) Možnosť Užívateľovi, ktorý je fyzickou osobou, nechať sa za asistencie Zdravotníckeho pracovníka vzdialene testovať a vykonávať evidenciu svojich testov na prítomnosť vírusu SARS-CoV-2.


3.2. Príslušnú časť Webovej platformy pre vzdialené testovanie s video asistenciou Zdravotníckeho pracovníka sprístupňuje:

(a) Zamestnancom ich zamestnávateľ, ktorý je Užívateľom, podľa pokynov a návodu v rámci Webovej platformy na svojich zariadeniach vybavených web kamerou a mikrofónom;

(b) ostatným Užívateľom Spoločnosť podľa pokynov a návodu v rámci Webovej platformy na zariadeniach Užívateľa vybavených web kamerou a mikrofónom.


3.3. Prístup k účtu Užívateľa v rámci Webovej platformy je chránený prihlasovacími údajmi alebo inou formou zabezpečenia.


3.4. Užívateľ je povinný:

(a) oznámiť výlučne Spoločnosti všetky bezpečnostné nedostatky Webovej platformy, o ktorých sa pri jej užívaní dozvie;

(b) zamedziť akémukoľvek zdieľaniu prihlasovacích údajov a obsahu Webovej platformy medzi Zamestnancami alebo voči tretím osobám;

(c) chrániť prihlasovacie údaje a zabrániť ich zneužitiu.


3.5. Spoločnosť je oprávnená obmedziť alebo úplne prerušiť prevádzku Webovej platformy z dôvodu jej plánovaných odstávok pre údržbu, o čom bude Užívateľa – ak je to možné – vopred vhodným spôsobom informovať.


3.6. Užívateľ, ktorý je zamestnávateľom, sa zaväzuje zaistiť distribúciu Zásad spracovania osobných údajov každému Zamestnancovi jednotlivo vhodnou formou, tak aby bolo možné preukázať ich odovzdanie individuálnym Zamestnancom.

 

4. UZATVORENIE ZMLUVY O POSKYTOVANÍ SLUŽIEB A KÚPNEJ ZMLUVY


4.1. Spoločnosť prijíma objednávky od Užívateľov, na základe ktorých poskytuje svoje Služby alebo Tovar. Objednávky Služieb či Tovaru od Užívateľa prijíma predovšetkým prostredníctvom riadneho vyplnenia a odoslania elektronického formulára Užívateľom, ktorý je prístupný na Webovej platforme.


4.2. Spoločnosť si vyhradzuje právo objednávku odmietnuť.


4.3. Pred zaslaním objednávky Spoločnosti je Užívateľovi umožnené skontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky vložil, a to aj s ohľadom na možnosť Užívateľa zisťovať a opravovať chyby vzniknuté pri zadávaní dát do objednávky. Objednávku odošle Užívateľ Spoločnosti kliknutím na tlačidlo „Dokončiť objednávku“.


4.4. Bez toho, aby bolo dotknuté právo Spoločnosti na odmietnutie objednávky podľa čl. 4.2. OP, zašle Spoločnosť Používateľovi potvrdzujúca e-mail. Za akceptáciu Užívateľovej objednávky je považované zaslanie unikátneho registračného kódu Spoločnosťou v prípade objednávky Služieb a zaslania potvrdzujúceho e-mailu v prípade objednávky Tovaru.


4.5. Zmluva o poskytovaní Služieb či Kúpna zmluva je uzatvorená potvrdením objednávky Spoločnosťou spôsobom podľa čl. 4.4. OP, prípadne konkludentne okamihom začatia poskytovania Služieb v súlade s objednávkou Užívateľa a ďalšími záväznými dokumentmi tvoriacimi obsah Zmluvy o poskytovaní Služieb.


4.6. Užívateľ uzavretím Zmluvy o poskytovaní Služieb, resp. Kúpnej zmluvy súhlasí:

(a) s termínmi a ďalšími podmienkami poskytovania Služieb podľa Zmluvy o poskytovaní Služieb či Kúpnej zmluvy;

(b) s obmedzeniami vyplývajúcimi z technických možností siete internet a Webovej platformy;

(c) s obsahom Zmluvy o poskytovaní Služieb či Kúpnej zmluvy, najmä OP a ich prílohami.


4.7. Spoločnosť je vždy oprávnená v závislosti od charakteru objednávky (množstvo Tovaru či Služieb, výška ceny, predpokladané náklady na dopravu) požiadať Užívateľa o dodatočné potvrdenie objednávky (napríklad písomne ​​alebo telefonicky).


4.8. Užívateľ súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní Kúpnej zmluvy, resp. Zmluvy o poskytovaní Služieb. Náklady vzniknuté Užívateľovi pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzavretím týchto zmlúv (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory) si hradí Užívateľ sám, pričom tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby.


4.9. Užívateľ je počas poskytovania Služby povinný dodržiavať pokyny Zdravotníckeho pracovníka a všetky podmienky priebehu Služby, s ktorými bol oboznámený. Užívateľ je oprávnený Službu využiť výlučne v súlade s jej účelom, teda na riadne vykonanie online antigénového testu na prítomnosť vírusu SARS-CoV-2 a súčasne je povinný zdržať sa akéhokoľvek konania, ktorým by riadne poskytnutie Služby sťažil alebo dokonca znemožnil a/alebo ktoré predstavuje porušenie podmienok Služby. Užívateľ zvlášť berie na vedomie, že nie je oprávnený počas Služby akokoľvek manipulovať s testovacou kazetou, ktorá musí byť po celú dobu priebehu Služby umiestnená v zábere videokonferencie (tj - z pozície Užívateľa - videokamery zariadenia, pomocou ktorej Užívateľ realizuje videohovor). Užívateľ ďalej berie na vedomie, že na vykonanie testu je možné využiť iba nové, neporušené, nepoškodené a neexpirované (s platnou dobou použiteľnosti) testovacie sady určené pre antigénové testovanie na prítomnosť vírusu SARS-CoV-2 (POC Ag) s certifikáciou CE IVD, spĺňajúce podmienky pre použitie v SR aj v iných členských krajinách EÚ. Užívateľ berie na vedomie, že v prípade porušenia podmienok Služby zo strany Užívateľa alebo v prípade nedodržanie pokynov Zdravotníckeho pracovníka je Zdravotnícky pracovník oprávnený poskytovanie Služby okamžite ukončiť, a to bez akejkoľvek náhrady. V takom prípade Zmluva o poskytovaní Služieb v zmysle čl. 6.1. (c) OP zaniká. Zodpovednosť Užívateľa za škodu či za inú ujmu, spôsobených Spoločnosti porušením podmienok Služby zo strany Užívateľa, nie je ukončením Zmluvy o poskytovaní služieb akokoľvek dotknutá a prípadná povinnosť na náhradu škody či inej ujmy trvá aj po zániku Zmluvy. Užívateľ tiež berie na vedomie, že úmyselné zneužitie Služby či iné jeho podvodné konanie môže byť trestným či inak protiprávnym činom. V takom prípade budú zistené prípady, vrátane záznamu o priebehu poskytovania Služby, po ich vyhodnotení Spoločnosťou odovzdané na prešetrenie orgánom činným v trestnom konaní.

 

5. CENA ZA TOVAR A SLUŽBY, FAKTURÁCIA


5.1. Webová platforma obsahuje informácie o Službách a Tovare, a to vrátane uvedenia cien a nákladov za vrátenie Tovaru, ak tento Tovar zo svojej podstaty nemôže byť vrátený obvyklou poštovou cestou. Ceny Tovaru a Služieb sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých súvisiacich poplatkov. Ceny Tovaru a Služieb zostávajú v platnosti po dobu, kedy sú zobrazované na Webovej platforme. Týmto ustanovením nie je obmedzená možnosť Spoločnosti uzavrieť Zmluvu o poskytovaní Služieb či Kúpnu zmluvu za individuálne dohodnutých podmienok.


5.2. Webová platforma obsahuje aj informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním Tovaru. Informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním Tovaru uvedeného na Webovej platforme platia iba v prípadoch, keď je Tovar doručovaný v rámci územia Slovenskej republiky.


5.3. Spoločne s cenou Tovaru je Kupujúci povinný zaplatiť Spoločnosti aj náklady spojené s balením a dodaním Tovaru v dohodnutej výške. Ak nie je uvedené výslovne inak, rozumie sa ďalej cenou Tovaru aj náklady spojené s dodaním Tovaru.


5.4. Cenu Tovaru či Služieb a prípadné náklady spojené s dodaním môže Užívateľ uhradiť Spoločnosti podľa technických možností Webového portálu, najmä však bezhotovostne platobnou kartou, prípadne v hotovosti pri prevzatí Tovaru alebo iným individuálne dohodnutým spôsobom (napr. bankovým prevodom).


5.5. V prípade platby pri prevzatí Tovaru je kúpna cena splatná pri prevzatí Tovaru. V prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná spolu s dokončením objednávky.


5.6. Pri poskytnutí Služby sa zdaniteľné plnenie považuje za uskutočnené dňom jej poskytnutia alebo dňom vystavenia daňového dokladu s výnimkou splátkového alebo platobného kalendára alebo dokladu na prijatú odplatu, a to dňom, ktorý nastane skôr. Na účely určenia dňa uskutočnenia zdaniteľného plnenia podľa § 19 ods. 2 zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov, sa majú Služby za poskytnuté prvým dňom ich poskytnutia zo strany Spoločnosti.


5.7. Užívateľ nemá nárok na vrátenie uhradenej ceny alebo zľavu z ceny v prípade nevyužitia objednaných Služieb alebo z dôvodov nie výlučne na strane Spoločnosti, s výnimkou, keď také právo Užívateľovi stanovuje zákon.


5.8. Spoločnosť si vyhradzuje právo podmieniť začatie poskytovania Služieb uhradením zálohy v stanovenej výške a stanoveným spôsobom.


5.9. Ak je Užívateľ v omeškaní s úhradou ceny alebo akejkoľvek jej časti po dobu dlhšiu ako štrnásť (14) kalendárnych dní alebo Užívateľ preukázateľne porušuje Zmluvu o poskytovaní Služieb alebo OP, je Spoločnosť oprávnená prerušiť poskytovanie Služieb do doby, než bude cena Užívateľom v plnej výške uhradená alebo porušovanie ukončené. Poskytovanie Služieb bude obnovené bezodkladne po pripísaní dlžnej čiastky na účet Spoločnosti alebo vyhlásení, že nebude dochádzať k ďalšiemu porušovaniu Zmluvy o poskytovaní Služieb alebo OP. Užívateľ nemá nárok na predĺženie doby poskytovania Služieb o dobu, po ktorú bolo poskytovanie Služieb prerušené, ani nemá nárok na zľavu či akékoľvek iné zníženie dohodnutej ceny za Služby.


5.10. Užívateľ súhlasí s vystavením daňového dokladu (faktúry) v elektronickej podobe.

 

6. ZÁNIK ZMLUVY O POSKYTOVANÍ SLUŽIEB A SANKCIE


6.1. Zmluva o poskytovaní Služieb uzavretá medzi Spoločnosťou a Užívateľom zaniká:

(a) uplynutím doby, na ktorú bola Zmluva o poskytovaní Služieb uzavretá, ak je tento termín súčasťou objednávky alebo ak bol dojednaný v Zmluve o poskytovaní Služieb;

(b) splnením objednanej Služby, pokiaľ bola Užívateľom riadne uhradená;

(c) ukončením priebehu Služby Zdravotníckym pracovníkom z dôvodu nedodržania pokynov Zdravotníckeho pracovníka alebo z dôvodu porušenia iných pravidiel jej poskytovania Užívateľom, najmä v prípade akejkoľvek manipulácie s testom;

(d) odstúpením od Zmluvy o poskytovaní Služieb v súlade s týmito OP;

(e) dohodou medzi Spoločnosťou a Užívateľom.


6.2. Ak zanikne Zmluva o poskytovaní Služieb z dôvodov uvedených v čl. 6.1. (c) OP, nemá Užívateľ nárok na jej opätovné poskytnutie, ani na vrátenie ceny Služby či na akúkoľvek inú náhradu.


6.3. Ak bude Užívateľ v omeškaní so zaplatením ceny za Služby, bude Spoločnosť oprávnená požadovať od Užívateľa zákonný úrok z omeškania z dlžnej čiastky.


6.4. Povinnosťou hradiť akékoľvek sankcie nie je dotknutá povinnosť Užívateľa na náhradu vzniknutej škody v plnej výške.


6.5. Spoločnosť je aj po zániku Zmluvy o poskytovaní Služieb povinná dodržiavať všetky povinnosti plynúce z príslušných právnych predpisov upravujúcich povinnosti pri ochrane osobných údajov.


6.6. Ku dňu zániku zmluvného vzťahu založeného Zmluvou o poskytovaní Služieb je Spoločnosť povinná ukončiť spracúvanie osobných údajov s výnimkou úkonov, ktoré je potrebné na dodržanie povinností vyplývajúcich z príslušných právnych predpisov upravujúcich povinnosti pri ochrane osobných údajov.

 

7. ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY A ZMLUVY O POSKYTOVANÍ SLUŽIEB


7.1. Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, má v súlade s ustanovením v súlade s ustanovením § 7 ods. 1 zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho v znení neskorších predpisov („Zákon o ochrane spotrebiteľa“) právo odstúpiť od Kúpnej zmluvy, a to do štrnástich (14) dní od prevzatia Tovaru, pričom v prípade, že predmetom Kúpnej zmluvy je niekoľko druhov Tovaru alebo dodanie niekoľkých častí, plynie táto lehota odo dňa prevzatia poslednej dodávky Tovaru. Odstúpenie od Kúpnej zmluvy musí byť Spoločnosti odoslané v lehote uvedenej v predchádzajúcej vete. Na odstúpenie od Kúpnej zmluvy môže Kupujúci využiť vzorový formulár poskytovaný Spoločnosťou, ktorý tvorí prílohu č. 1 a neoddeliteľnú súčasť týchto OP. Odstúpenie od Kúpnej zmluvy môže Kupujúci zasielať okrem iného na adresu Spoločnosti či na adresu elektronickej pošty Spoločnosti info@onlinetestovanie.sk.


7.2. V prípade odstúpenia od Kúpnej zmluvy podľa čl. 7.1. OP sa Kúpna zmluva od začiatku ruší. Tovar musí byť Spoločnosti Kupujúcim vrátený do štrnástich (14) dní od doručenia odstúpenia od Kúpnej zmluvy Spoločnosti. Ak odstúpi Kupujúci od Kúpnej zmluvy, znáša náklady spojené s vrátením tovaru Spoločnosti, a to aj v tom prípade, keď Tovar nemôže byť vrátený pre svoju povahu obvyklou poštovou cestou.


7.3. V prípade odstúpenia od Kúpnej zmluvy podľa čl. 7.1. OP vráti Spoločnosť peňažné prostriedky prijaté od Kupujúceho do štrnástich (14) dní od odstúpenia od Kúpnej zmluvy Kupujúcim, a to rovnakým spôsobom, akým ich Spoločnosť od Kupujúceho prijala. Spoločnosť je taktiež oprávnená vrátiť plnenie poskytnuté Kupujúcim už pri vrátení tovaru Kupujúcim alebo iným spôsobom, pokiaľ s tým Kupujúci bude súhlasiť a nevzniknú tým Kupujúcemu ďalšie náklady. Ak odstúpi Kupujúci od Kúpnej zmluvy, Spoločnosť nie je povinná vrátiť prijaté peňažné prostriedky Kupujúcemu skôr, ako mu Kupujúci Tovar vráti alebo preukáže, že Tovar odoslal.


7.4. Nárok na náhradu škody vzniknutej na Tovare je Spoločnosť oprávnená jednostranne započítať proti nároku Kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny.


7.5. V prípadoch, kedy má Kupujúci v súlade s ustanovením § 7 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa právo od Kúpnej zmluvy odstúpiť, je Spoločnosť taktiež oprávnená kedykoľvek od Kúpnej zmluvy odstúpiť, a to až do doby prevzatia tovaru Kupujúcim. V takom prípade vráti Spoločnosť Kupujúcemu kúpnu cenu bez zbytočného odkladu, a to bezhotovostne na účet určený Kupujúcim.


7.6. Ak je spoločne s tovarom poskytnutý Kupujúcemu darček, je darovacia zmluva medzi Spoločnosťou a Kupujúcim uzavretá s rozväzovacou podmienkou, že ak dôjde k odstúpeniu od Kúpnej zmluvy Kupujúcim, stráca darovacia zmluva ohľadom takéhoto darčeka účinnosť a Kupujúci je povinný spolu s Tovarom Spoločnosti vrátiť i poskytnutý darček.


7.7. Ak bude Užívateľom spotrebiteľ, berie na vedomie, že v prípade Služieb splnených pred uplynutím lehoty na odstúpenie nemá nárok na odstúpenie od Zmluvy o poskytovaní Služieb, pretože sa pre vzájomné práva povinnosti Strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe Zmluvy o poskytovaní Služieb uzatvárané medzi Spoločnosťou a Užívateľom uplatnia príslušné ustanovenia Zákona o ochrane spotrebiteľa, a to najmä § 7 ods. 6 písm. a), podľa ktorého má spotrebiteľ právo od Zmluvy o poskytovaní Služieb odstúpiť v lehote štrnástich (14) dní, pokiaľ nejde o poskytovanie Služieb, ktoré boli splnené s jeho predchádzajúcim výslovným súhlasom pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Zmluvy o poskytovaní Služieb a Spoločnosť pred uzavretím Zmluvy oznámila Užívateľovi, že v takom prípade nemá právo na odstúpenie od Zmluvy. Pre odstúpenie od Zmluvy môže Užívateľ využiť vzorový formulár poskytovaný Spoločnosťou, ktorý tvorí prílohu č. 1 a neoddeliteľnú súčasť týchto OP.


7.8. Spoločnosť je ďalej oprávnená odstúpiť od Zmluvy o poskytovaní Služieb, ak:

(a) Užívateľ je v omeškaní so zaplatením akýchkoľvek svojich dlhov voči Spoločnosti dlhšie ako tridsať (30) kalendárnych dní; Strany výslovne dojednávajú, že Spoločnosť je oprávnená odstúpiť od Zmluvy o poskytovaní Služieb aj v prípade, že Užívateľ je v omeškaní s úhradou dlhu vzniknutého na základe inej zmluvy či skutočnosti vo vzťahu k Spoločnosti,

(b) Užívateľ poškodzuje dobré meno Spoločnosti, jej obchodných značiek alebo s ňou spolupracujúcich osôb,

(c) Užívateľ podstatne poruší Zmluvu o poskytovaní Služieb alebo tieto OP.

Užívateľ, ktorý nie je spotrebiteľom, je oprávnený odstúpiť od Kúpnej Zmluvy a Zmluvy o poskytovaní Služieb iba v prípade podstatného porušenia povinností zo strany Spoločnosti. Podstatným porušením Zmluvy o poskytovaní Služieb je iba také porušenie povinností Spoločnosti, na základe ktorých dôjde k preukázateľnému úplnému prerušeniu poskytovania Služieb zo strany Spoločnosti po dobu dlhšiu ako desať (10) po sebe bezprostredne nasledujúcich pracovných dní, okrem prípadov, kedy je prerušenie spôsobené vyššou mocou. Podstatným porušením Kúpnej zmluvy je výlučne situácia, kedy Spoločnosť vlastným zavinením nedodá zaplatený Tovar ani do desiatich (10) pracovných dní od pripísania ceny Tovaru na jej účet.


7.9. Odstúpenie od Zmluvy o poskytovaní Služieb má účinky iba do budúcnosti.

 

8. PRÁVA Z VADNÉHO PLNENIA


8.1. Práva a povinnosti Strán ohľadom práv z vadného plnenia sa riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi (najmä ustanoveniami § 499 a nasl. Občianskeho zákonníka).


8.2. Spoločnosť zodpovedá Užívateľovi, že Tovar a Služby pri prevzatí, resp. pri ich plnení nemajú vady. Najmä Spoločnosť zodpovedá Užívateľovi, že v čase, keď kupujúci Tovar či Službu prevzal:

(a) majú vlastnosti, ktoré si Strany dohodli, a ak chýba dojednanie, má také vlastnosti, ktoré Spoločnosť alebo výrobca popísal alebo ktoré Užívateľ očakával s ohľadom na povahu Tovaru či Služby a na základe reklamy nimi vykonávanej,

(b) sa Tovar či Služba hodí na účel, ktorý na jeho použitie Spoločnosť uvádza alebo na ktorý sa Tovar či Služba tohto druhu obvykle používa,

(c) je Tovar v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a Služba v zodpovedajúcom rozsahu a

(d) Tovar či Služba vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.


8.3. Ak sa prejaví vada v priebehu šiestich mesiacov od prevzatia, má sa za to, že Tovar mal vadu už pri prevzatí.


8.4. Spoločnosť má povinnosti z vadného plnenia pri Tovare najmenej v takom rozsahu, v akom trvajú povinnosti z vadného plnenia výrobcu. Užívateľ je inak oprávnený uplatniť právo z vady, ktorá sa vyskytne pri spotrebnom tovare v dobe dvadsiatich štyroch mesiacov od prevzatia. Ak je na Tovare, na jeho obale, v návode pripojenom k ​​Tovaru alebo v reklame v súlade s inými právnymi predpismi uvedená doba, počas ktorej je možné Tovar použiť, použijú sa ustanovenia o záruke za akosť. Zárukou za akosť sa Spoločnosť zaväzuje, že Tovar bude po určitú dobu spôsobilý na použitie na obvyklý účel alebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Ak vytkol Užívateľ Spoločnosti vadu Tovaru oprávnene, nebeží lehota na uplatnenie práv z vadného plnenia ani záručná doba po dobu, počas ktorej Užívateľ nemôže vadný Tovar používať.


8.5. Ustanovenia uvedené v čl. 8.4. OP sa nepoužijú pri Tovare či Službách predávaných za nižšiu cenu na vadu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá, na opotrebovanie Tovaru spôsobená jeho obvyklým používaním, u použitého Tovaru na vadu zodpovedajúcu miernemu používaniu alebo opotrebovaniu, ktoré Tovar mal pri prevzatí Užívateľom, alebo ak to vyplýva z povahy Tovaru. Právo z vadného plnenia Užívateľovi nepatrí, pokiaľ Užívateľ pred prevzatím Tovaru či Služby vedel, že Tovar či Služba má vadu, alebo pokiaľ Užívateľ vadu sám spôsobil.


8.6. Práva zo zodpovednosti za vady Tovaru či Služieb sa uplatňujú u Spoločnosti. Spoločnosť je povinná prijať reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzke, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na sortiment predávaného Tovaru alebo poskytovaných Služieb, prípadne aj v sídle alebo mieste podnikania Spoločnosti. Spoločnosť je povinná Užívateľovi vydať písomné potvrdenie o tom, kedy Užívateľ právo uplatnil, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie Užívateľ požaduje; a ďalej potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie. Táto povinnosť sa vzťahuje aj na iné osoby určené Spoločnosťou na vykonanie opravy.


8.7. Užívateľ oznámi Spoločnosti, aké právo si zvolil, pri oznámení vady, alebo bez zbytočného odkladu po oznámení vady. Vykonanú voľbu nemôže Užívateľ zmeniť bez súhlasu Spoločnosti; to neplatí, ak žiadal Užívateľ opravu vady, ktorá sa ukáže ako neopraviteľná.


8.8. Ak nemá Tovar či Služba vlastnosti stanovené v čl. 8.2. OP, môže Užívateľ požadovať aj dodanie nového Tovaru či Služby bez vád, pokiaľ to nie je vzhľadom na povahu vady neprimerané, ale pokiaľ sa vada týka iba súčasti Tovaru či časti Služby, môže Užívateľ požadovať len výmenu súčasti Tovaru, resp. čiastočné poskytnutie Služby; ak to nie je možné, môže odstúpiť od Zmluvy o poskytnutí Služby, resp. Kúpnej zmluvy. Ak je to však vzhľadom na povahu vady neúmerné, najmä ak je možné vadu odstrániť bez zbytočného odkladu, má Užívateľ právo na bezplatné odstránenie vady. Právo na dodanie nového Tovaru či Služby, alebo výmenu súčasti, resp. poskytnutie časti Služby má Užívateľ aj v prípade odstrániteľnej vady, pokiaľ nemôže Tovar či Službu riadne užívať pre opakovaný výskyt vady po oprave alebo pre väčší počet vád. V takom prípade má Užívateľ aj právo odstúpiť od Zmluvy o poskytnutí Služby, resp. Kúpnej zmluvy. Ak neodstúpi Užívateľ od Zmluvy o poskytnutí Služby, resp. Kúpnej zmluvy alebo ak neuplatní právo na dodanie nového Tovaru či Služieb bez vád, na výmenu jeho súčasti alebo na opravu Tovaru, môže požadovať primeranú zľavu. Užívateľ má právo na primeranú zľavu aj v prípade, že mu Spoločnosť nemôže dodať nový Tovar či Služby bez vád, vymeniť jeho súčasť alebo Tovar opraviť, ako aj v prípade, že Spoločnosť nezjedná nápravu v primeranom čase alebo že by zjednanie nápravy Užívateľovi spôsobilo značné ťažkosti.


8.9. Užívateľ má podľa § 509 ods. 1 Občianskeho zákonníka právo na náhradu potrebných nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením práva zo zodpovednosti za vady. Toto právo treba uplatniť u Spoločnosti najneskôr do jedného mesiaca po uplynutí doby, v ktorej treba vytknúť vady; inak právo zanikne.


8.10. Ďalšie práva a povinnosti Strán súvisiace so zodpovednosťou Spoločnosti za vady môže upraviť reklamačný poriadok Spoločnosti.

 

9. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA


9.1. Spoločnosť nenesie žiadnu zodpovednosť za riadne vykonanie alebo správnosť výsledkov testovania na prítomnosť vírusu SARS-CoV2, ktoré je vykonávané prostredníctvom Webovej platformy. Spoločnosť poskytuje iba technické prostriedky, pomocou ktorých je vykonávané príslušné testovanie. Riadne vykonanie testov aj vyhodnotenie ich výsledkov rovnako ako zaznamenanie výsledkov testov do Webovej platformy je plne zodpovednosťou Užívateľa, resp. Zdravotníckeho pracovníka.


9.2. Súčasťou týchto OP sú aj Zásady spracúvania osobných údajov, ktoré obsahujú presný rozsah a spôsob spracúvaných osobných údajov rovnako ako poučenie o právach subjektov v zmysle nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov a ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov). Tieto Zásady spracúvania osobných údajov sú dostupné na Webovej platforme.


9.3. Spoločnosť je oprávnená znenie týchto OP, ich príloh, ako aj ďalších zmluvných podmienok, ktoré sú súčasťou Zmluvy o poskytovaní Služieb či Kúpnej zmluvy, v primeranom rozsahu meniť či dopĺňať, pokiaľ vyplynie rozumná potreba ich zmien. V takom prípade musí Spoločnosť upozorniť Užívateľa na dátum účinnosti nového znenia podmienok, ktoré sú dotknuté zmenou v dostatočnom časovom predstihu predo dňom ich účinnosti, najmenej však ôsmich (8) pracovných dní, a tieto nové podmienky, ktoré sú dotknuté zmenou, Užívateľovi vhodným spôsobom oznámiť, najmä, nie však výlučne, prostredníctvom e-mailu alebo Webovej platformy.

9.4. Ak nesúhlasí Užívateľ s podmienkami oznámenými zo strany Spoločnosti postupom podľa čl. 9.3. OP, je oprávnený ukončiť Zmluvu o poskytovaní Služieb doručením nesúhlasu najneskôr do desiatich (10) dní odo dňa oznámenia Spoločnosti. Zmluva o poskytovaní Služieb bude v takom prípade ukončená ku dňu nadobudnutia účinnosti nových podmienok dotknutých zmenou, alebo ku dňu doručenia nesúhlasu Užívateľa, podľa toho, čo nastane neskôr.

9.5. Tieto OP sú platné a účinné od 17.01.2022.


Formulár na odstúpenie od zmluvy (PDF)


BHR medical, s.r.o.


Antigénové onlinetestovanie na ochorenie COVID-19

PREVÁDZKOVATEĽ

BHR medical, s.r.o.
Štefánikova 9,
94901 Nitra

IČO: 50 364 367